Liderler, kişisel ve profesyonel kargaşa zamanında kendilerini 3 yollarla geliştirirler.

Seri girişimci ve kendini 'modern yaşlı' olarak tarif eden Chip Conley uzun öğrenim hayatıyla ilgili tavsiyesini liderlerle paylaşıyor.

Chip Conley Airbnb'e katıldığında 50'li yaşlarındaydı. Başlangıçta yaşının yarısı olanlara rapor vermek onu sarsmıştı. Ama büyük sürpriz bu tecrübeden doğmuş olan hikmeti ve bunun değeridir. Sonunda "modern yaşlı" olarak teknoloji endüstrisinde yerini almayı öğrendi.

İlham alarak Conley, Modern Elder Academy'yi kurdu, insanları hayatlarının ortasındaki felaketler ve hal değişimlerde yollarını bulmaya yardım eden bir cemiyet! Inc.com'da yeni bir mülakatta Conley kişisel serüveninden öğrendiği zor zamanlarda liderlik etmek ve gelişmekte ilgili birkaç dersi paylaştı.

1. Düşünmek için zaman ayır.

Conley, büyük bir uluslararası şirket zincirine sattığı bir butik otel şirketi kurarak 20'li yaşlarındayken kendi patronunu oldu. Gelişimini devam ettiren ve uzun zamandan beri sürdürdüğü bir alışkanlık şu ki, tecrübeleri hakkında düşünmektir. Her hafta sonunda o haftada öğrendiği şeylerle ilgili dört ila sekiz tane madde işareti noktaları yazmak için 20-30 dakika ayırıyor.

"Tecrübemi elimden gelince hızlıca özümlemeye çalışırım çünkü bu beni daha bilgili yapar," dedi Conley. "Düşüncelerimi kağıda dökmek kaygılarımı da atar."

Dirençlilik zor zamanlarda gücünü toplamak için sana yardım etmez. Aynı zamanda yeni durumlara alışmayı öğrenmelisin. ''Dirençlilik sana zaman kazandırır, alışmaksa sana gelecek kazandırır," dedi Conley.

2. Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi tanı.

Conley, psikolog Abraham Maslow ve onun meşhur insan ihtiyaçlar hiyerarşisinin büyük bir hayranıdır. Kısacası, tüm insanların temel ihtiyaçlarını sırasına göre belirler: yemek, sığınak, ve güvenlik gibi remellerden başlar, sonra ait olmak, itibar ve kendini kanıtlamak gibi daha yüksek seviyeli şeylere çıkar. Aşağıdakiler temin edilmedikçe yükarıdakiler temin edilmez. Hiyerarşiside ne kadar yükselirse o kadar güvende olursun. Personellerin temel ihtiyaçları tazminat ve kazançtır, ama tanınma ve amaç duygusu da var. Müşteriler için isteklerini karşılamak yetmez, karşılanmamış ihtiyaçlarını anlamak için onları iyi tanımak da var. Yatırımcılarınınkileri ise bambaşka, dedi Conley.

"Hayatta kalma ihtiyacı işlemseldir, başarmanın ihtiyacı ise ilişkilidir, ve dönüşüm ihtiyacı ise göreve bağlı, ve yatırımcının sahip olmaktan gurur duyacağı bir miras yapmaktır," diyor Conley. "Genç bir icra kurulu başkanı ya da bir kurucunun öğrenebileceği en önemli şey personelleri, müşterileri, ve yatırımcılarını harekete geçiren psikolojidir."

3. Şirket kültüründe yatırım yap.

Conley, büyük bir iş stratejin var olsa bile, bunu harekete geçirecek şirket kültürü olmadan planların suya düşeceğini söylüyor, ve eski yöneticilik danışmanı Peter Druker'ın meşhur sözünü de dile getiriyor: "Kültür, stratejiyi kahvaltıda yer."

Conely, bütün kurucular ve icra kurulu başkanların kendileri: "Teknik ve somut olarak işimizin kültüründe nasıl yatırım yapıyorum?" sormaları gerektiğini söylüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsanlardaki İnsanlık

Ümitsizliğin Çaresi