Dönüşüm: Dış etkenlere dayanmak yerine kendine dayan

"Güçlü olmak istiyorsan, tek başına mücadele etmelisin. Başarmak istiyorsan, kendini değiştir." (Alıntı)
"Dün akıllıydım, dünyayı değiştirmek istedim. Bugün bilgiliyim, kendimi değiştirdim." (Mevlânâ)
     Pandemiden önce Gaziantep Üniversitesinde İngiliz Dili ve Edebiyatı okuyordum. Hocam zamanın değeri öyle güzel ve etkileyici bir şekilde anlattı ki hayatım eskisi gibi olmadı. Artık boş vaktimi dizilerle filmlerle değil, kitap okuyarak ya da külubelere ve söyleyişlere katılarak değerlendiriyordum - hem eğleniyordum hem de yeni şeyler öğreniyordum. 
     Hz Muhammed sallallahu aleyhi vesselam: "İnsan, dostunun yaşayış tarzından etkilenir. O halde her biriniz dost edineceği kişiye dikkat etsin" diye buyurdu, bunun için elimden geldiğince entelektüel, yetenekli, ve çalışkan insanlarla takıldım.
     Bir süre sonra bomba gibi oldum. Günün sonunda yorgun düşüyordum, ama bu bana ninni gibi geliyordu, ve ertesi sabah tekrar bomba gibi uyanıyordum.
     Maalesef pandemi yüzünden üniversite kapatıldı ve ben ailemle kalabilmek için köye döndüm.
     Bir süreliğine herşey yolundaydı, ama sonra başta olmak üzere iki sebepler yüzünden işler kötüleşmeye başladı:
  • Evin ortamı o kadar rahat ki tembelleştim.
  • Üniversitede öğretmenler ve arkadaşlarımdan pozitif enerji alarak daha çok ilerliyordum, ama şimdi gayretime dayanmak zorunda kaldım - bu da piller gibi beni ancak bir yere kadar götürür.
     "Kurt yalnız dolaşan koyuna saldırır" derler, bana da tembellik ve karamsarlık kurdu saldırmış.
     Bu süreç herkes için de olduğu gibi benim için de çok zordu, ama bundan öğrendiğim bir şey varsa o da şu: "Başarmak için çevreye dayanacaksam hiçbir zaman başarılı olmayacağım." Örneğin Steve Jobs, Bill Gates, ve Elon Musk gibi büyük adamlar çevreye dayanarak ilerlemiş olsalardı bugünkü devasa başarılara imza atabilecek miydiler?
"Eğer kostümsüz hiçsen, o zaman bir kostümün olmamalı." (Örümcek Adam: Eve Dönüş).
     "Kurt yalnız dolaşan koyuna saldırır" derler, ama bu zor süreçte dış etkenlere dayanmayı bırakıp tek başıma ayakta durmayı öğrenerek kendim bir kurt olabilirim. Hem bizim durumumuz o kadar da kötü değildir; sonuçta internet sayesinde istemediğimiz kadar bilgiye ulaşabiliriz ve dünyanın öbür ucundaki biriyle konuşabiliriz.
     Hayatta hala zorlananlar varsa durumlarını Alice Harikalar Diyarında - Alice Aynanın İçinde'ye benzeterek işi eğlenceye çevirebilirler.
Birgün herşey yolundayken birşey oldu ve bir deliğin aşağısına düştünüz. Bu delikte hoşunuza gitmeyecek şeyler göreceksiniz, ama sizi epey şaşırtacak şeylerle karşılacaksınız. İstersiniz vazgeçebilir ve akıntıya yelkensiz gidersiniz, ya da Alice'ın yaptığı gibi bir çocuğun merakıyla bu deliği inceleyebilir ve bulabileceğiniz fırsatlardan yararlanıp diğerlerinin başarısına göre dev görünebilir ya da yolun sonunda kraliçe olabilirsiniz. Unutmayın ki ancak deliğin dibine varanlar Harikalar Diyarı'na varırlar.
Bunu Ümitsizliğin Çaresi makalemde daha detaylı konuştum.
"Hayat, 10% başına gelenler ve 90% bunlara verdiğin tepkilerden ibarettir" (Alıntı).
"En iyi öğretmen, öğrenci ruhu canlı tutandır" (Zekiye Antayalıoğlu)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsanlardaki İnsanlık

Liderler, kişisel ve profesyonel kargaşa zamanında kendilerini 3 yollarla geliştirirler.

Bill Gates'ın Akşam Rutini Onlarca Yıl Süren Başarısının Anahtarıdır. Ne Var Ki İki Basit Şeylere Dayanır.